tisdag 19 oktober 2010

Vad ska man tycka och tro?

Som jag trodde blev det ett sjukhusbesök på Sebbes självaste födelsedag igår med.
Dom punkterade blåsan och tog odlingar, omläggning med alsollösning som ska bytas morgon och kväll samt satte in antibiotika i 10 dagar.
Dom va så kära inne på dagvårdsavdelningen dom kom in och sjöng för Sebbe och gav honom till och med present. Gjorde det lite lättare med vad som komma skulle.

Eftersom det va Sebbes födelsedag fick han ju bestämma mat och han valde Mc Donalds. Så efter sjukhusbesöket va vi bara hemma ett tag och väntade på att Johannes slutade skolan och att Jimmy skulle komma så vi kunde köra och äta.
När vi sen va hemma igen mådde inte Sebbe så bra. Han kände sig yr hade huvudvärk och mådde illa. Antibiotikan? Eller för att han åt vilket han inte gjort med någon reda det sistone? Tycker det har gått lite väl mycket i vågor nu hur han mår.

Läkarkonferensen hade dom ju igår med så doktorn ringde som hon lovade och öppnade samtalet såhär: "Jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta men"
Tror ni jag höll på att tappa fattningen helt eller???? JÖSSES!
Men det va inte så illa...utan nu har dem tagit upp Sebbes fall på konferensen med läkare från hela Sverige och kommit fram till att dom inte tycker han behöver strålas. NÄHÄ... va min enda reaktion. Varför?
Har man inte varit förvirrad innan så lär man ju i alla fall bli det.

Vad jag förstått det sista så har Sebbe svarat väldigt bra på behandlingen men att han skulle strålas lite av för säkerhets skull.
Vad jag fått till mig från senaste CT´n så såg det mesta bra ut men att där va någon förändring på lungorna, dock va dom inte aktiva och det kunde va så att det bara va ärrbildningar från tumörerna. Och ändå ska han inte strålas?
Konstig reaktion man får kanske!? Men läkarna e ju långt ifrån överens. Vem ska man tro på? Vad är bäst?
Klart det är bäst att slippa strålning eftersom man vet att strålning i löper större risk för återfall av annan form av cancer på de bestrålade områdena och områdena va ju väldigt stora om man nu skulle strålat efter de tyska läkarnas rekommendationer. Men man vill ju också vara säker på att allt försvinner och håller sig borta.
Nu ska i alla fall diskussionen tas upp med de tyska läkarna igen så ingenting e definitivt än,alltså han kan fortfarande få rekommendationen att strålas. Det är de tyska läkarna som har det slutgiltiga ordet pga att det är dom som står för forskningensstudien om jag tolkat det rätt.

Känner mig väldigt kluven just nu!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Känner såå igen mig. Inte alls lätt att hänga med i alla ändringar. Det tar sån ork och energi. Va rädd om dig och hoppas Sebbe hämtar sin nu med antibiotikan.
    Kramar Mia i Hyllinge

    SvaraRadera