måndag 18 oktober 2010

Fram och tillbaka

Varit i kontakt med Dagvårdsavdelningens läkare nu efter beskedet om att strålningen blev framskjuten och hon trodde inte det skulle ta så lång tid innan strålningen kom igång men kunde givetvis inte ge några garantier på när.
Imorgon har läkarna sittning och ska ta upp Sebbes fall och läkaren lovade kontakta mig oavsett hur mycket svar hon hade att ge mig. Det kändes i alla fall bra.

Idag har vi även varit inne för en MR-röntgen och det va verkligen en pers för sig själv. 1 timme låg stackars Sebbe i maskinen och det va ju hemskt vad den låter. Vi fick ju både ha öronproppar och hörselkåpor men det hördes en hel del i alla fall kan jag säga. Men det gick jätte bra ändå. Sebbe va super duktig, de va de sista 15 minutrarna som det började märkas ordentligt på honom. Då hade han ont i ändan och huvudet, ingen mjuk säng direkt.
Gick upp på avdelningen sen för att ta lite prover och träffa läkaren. Sebbe haltade vilket doktor reagerade på direkt och det va som så att Sebbe ett tu tre fick en liten blåsa på insidan av stortån igår kväll. Han gick barfota för han klagade över att blåsan gjorde ont då. I morse när jag tittade på den igen hade den blivit betydligt större så det till och med gjorde ont när han hade strumpor på sig. Allt detta resulterade i att jag fick köra honom till skolan och att han slapp vara ute på fm rasten då skorna gjorde så väldans ont.
Doktorn ville titta på blåsan men det gjorde för ont att ta av plåstret sa han. Inte konstigt att det gjör ont då blåsan satt mellan tårna liksom. Den va ju inte SÅ stor och doktorn undrade om blåsan gick upp till nagelbanden och ifall det såg infekterat ut men det tyckte jag inte alls när jag satt på det så då släppte vi det.
MEN...när vi väl kom hem sen och tog av plåstret så har blåsan blivit ännu större och där syns gult inuti blåsan. Bådar inte gott. Ringde in snabbt till avdelningen bara för att förhöra mig och dom tycket definitivt att vi skulle prata med dagvårds läkaren om det igen imorgon bitti.
Så jag misstänker vad som kommer ske...kommer nog allt blir en tur till Lund imorgon igen.
Vet ens inte hur han har fått blåsan. Han har inga nya skor eller så i alla fall.
Skumt!!

1 kommentar:

  1. Beundrar din styrka, Maria och sebbes mod!! Men vad gör man inte för sina barn!! Önskar er allt gott och hoppas ni snart får beskedet att allt blir bra och din pojke får bli frisk. KRAM!

    SvaraRadera