söndag 3 oktober 2010

Blandad förtjusning

Imorgon är sista dagen på cellgiftschemat och det är med blandad förtjusning.

Tidigare i veckan hade vi träff med strålningsläkaren vilket jag inte tyckte gav så mycket. Fick inte veta någonting som jag inte redan visste. Däremot så blev ju Sebastian visad runt och fick förklarat för sig hur det kommer gå till. När han fick se en glasfibermasken som han oxå kommer få tillverkat efter hans huvud och ansikte protesterade han. Sådan skulle inte han ha sa han. Men när jag sa att han inte kommer märka det eftersom han kommer sova då den används verkade det gå bra.
Imorgon ska vi in för att göra fixationen (masken) inför strålningen som komma ska. Det tar sin lilla tid att göra alla förberedelser och han kommer bli sövd när dom gör detta imorgon. Dom ritar upp alla streck m.m. Hoppas man får en penna med sig hem så man kan fylla i strecken lite då och då. Vi har 2 veckors uppehåll sen innan strålningen börjar 18/10.

Oron växer nu när man börjar närma sig ett slut. Är allt borta? Usch vad den väntan kommer va lång och jobbig. Man e ju så rädd för att få ett negativt besked.
Men nu fokuserar vi i första han på strålningen och tar en dag i taget!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag håller hårt mina tummar för att beskedet ska bli positivt!!!! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Tänker på er och håller tummarna! Kram Sophia

    SvaraRadera