tisdag 27 juli 2010

Ingen bra dag idag...

Idag har vi varit inne på sjukhuset igen men bara på röntgen. Pappa Jimmy va också med. Idag röntgade dom käke och tänder. Besöket gick hur bra som helst och Sebbe fick följa med in och titta på bilderna vilket han tyckte va mycket intressant!

Efter röntgen gick vi ner och fikade med kusin Therese för hon jobbade inne på sjukhuset idag. Mycket mycket trevligt!!!

Under tiden vi fikade började Sebbe klaga över ont i magen och att han inte mådde riktigt bra. Frukost åt han inte med någon reda innan vi körde och när vi fikade ville han bara ha vatten. Sist han mådde så så kräktes han senare under dagen så jag gav honom en tablett mot illamående.

När vi kom hem va det varmt och fint ute så vi ( jag 0ch Sebbe ) bestämde oss för att köra till Barsebäck en sväng med Caroline, Ida och Adam. Johannes ville inte följa med, han hade fått nog på ett tag med badandet efter Greklands resan sa han. Kan jag i och för sig förstå, roligare att ta igen det med kompisarna!

Sebbe piggnade till lite då vi kom till stranden då han hade somnat till i bilen påväg hem från Lund tidigare. Tyvärr höll det inte så länge, han somnade i strandtältet och va inte alls pigg på att vakna då vi skulle köra hem. Han somnade sen igen i bilen. Inte ens när vi kom hem va han pigg på att leka med kompisarna på gården.
Matlusten har ju inte varit något större idag heller men det vänder förhoppningsvis snart.

Dagarna då det märks så tydligt på honom att han inte mår bra är inte roliga, varken för honom själv eller en annan som inte kan göra så mycket åt saken.
Jag vet att han är sjuk men jag är ju oftast bortskämd med att han är så pigg, glad och positiv så när det vänder blir det extra jobbigt.

Imorgon är en annan dag...

2 kommentarer:

  1. lider med er Maria!! Styrka till er!!!!!Kramar!!Sofia Brunlid

    SvaraRadera
  2. Usch, va tråkigt och jobbigt med såna dagar! Jag hoppas att de bättre dagarna överglänser de dåliga, och att de dåliga är färre och de bättre är fler!
    Om man tänker på all medicin och "Skräp" hans kropp får ta emot, e de inte konstigt han mår dåligt, men de e ju ingen tröst!
    Jag hoppas på en bättre dag imorgon för er, så att ni kan hämta hem lite ny kraft och lust!
    Kram
    kram
    kram

    SvaraRadera